пʼятницю, 24 липня 2015 р.

Проект «Креативність»

Проект
«Креативність»

Соціокультурна адаптація дітей з особливими потребами, їх підготовка до подальшого суспільного життя


Проект «Креативність»
Креат́ивність   — ( лат. сreatio   — створення)   здатність до висування та реалізації принципово нових ідей, які відрізняються від традиційних схем мислення; вміння робити що-небудь по-новому, оригінально, відмовившись від стереотипних способів мислення.
Що означає бути креативним? Бути креативним означає створювати будь що нове і небачене.
Креативність — це здатність адаптивно реагувати на потребу нових підходів і продуктів. Ця здатність дозволяє також усвідомлювати нове в бутті, хоча сам процес може мати як свідомий, так і несвідомий характер; здатність породжувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко вирішувати проблемні ситуації.
Проект спрямовано на поліпшення соціальних умов учнів ЛСЗОШ-І №104, захист прав дітей-інвалідів на особисте життя, соціокультурна адаптація дітей з особливими потребами шляхом пошуку нестандартних методів реалізації поставленої мети.

Актуальність проекту:
Головним  завданням школи-інтернату  є максимальна соціалізація дітей з особливими потребами, їх підготовка до подальшого суспільного життя. Соціокультурна адаптація дитини з обмеженими можливостями – це повна включеність дитини в звичайну соціокультурну реальність, при якій його недолік в процесі компенсаційної діяльності не заважає ні йому, ні навколишнім, що досягається за допомогою залучення до здорового способу життя, через включення в світ мистецтва, культури, творчості… Соціокультурна реабілітація – це процес, який має на меті допомогти дітям досягти і підтримати оптимальну ступінь участі в соціальних взаємодіях і необхідний рівень культурної компетенції.

Мета проекту:
  • -         формування позитивного іміджу шкільного закладу;
  • -       створення оптимальних умов для надання допомоги сім’ям, які мають дітей з особливими потребами;
  • - формування особистості, яка здатна активно, творчо впливати на навколишній світ;
  • -  допомога дітям-інвалідам в соціокультурній адаптації на різних стадіях життєвого циклу;
  • -      формування в учнів з особливими потребами умінь і навичок ініціативи до самостійного життя, віри в свої сили;
  • -      перешкодити вродженому дефекту зайняти центральне місце у формуванні та становленні особистості; допомогти дітям організувати свій спосіб життя, щоб розвинути інші здібності і тим самим компенсувати інвалідність;
  • -         налагодити взаємини дитини з навколишнім середовищем;
  • - виховання в учнів гуманістичної позиції, що ґрунтується на загальнолюдських,  духовних цінностях - любові, доброті, доброчинності;
  • -  давати дітям-інвалідам  можливість максимально використовувати свої здібності;
  • -         розвивати різноманітні прояви особистості дитини-інваліда.

Завдання проекту:
1.   Залучення міжнародних організацій, шкіл, волонтерів до співпраці.
2.   Ремонт та оформлення кабінету шкільної бібліотеки.
3.   Соціокультурна адаптація учнів школи-інтернату:
-  підвищення якості освітніх послуг через оновлення змісту шкільної освіти, впровадження новітніх технологій, методик, корекції розвитку;
- розробка авторських програм навчання;
- естетичне виховання;
-       організація  різноманітних заходів за межами школи-інтернату. Для дітей з особливими потребами надається можливість відвідувати різні установи культури: перегляд концертів, виступів циркових артистів, лялькових вистав різних театрів України, з метою наблизитись до решти людей, знаходитись в центрі цікавого суспільного і культурного життя;
-       організація участі дітей з особливими потребами в різноманітних акціях, виставках, концертах різних рівнів;
-       організація проведення майстер-класів із залученням волонтерів;
-  організація виготовлення дітьми з особливими потребами малюнків, аплікацій, листівок своїми руками;
-       запрошення усіх бажаючих провести своє дозвілля з дітьми-інвалідами;
-   залучення уваги громадськості до проблем сім’ї, яка виховує дитину-інваліда.
Очікувані результати:
· налагодження співпраці з міжнародними організаціями, школами, волонтерами;
·        підвищення взаємодії громадськості  та школи у навчанні, вихованні та розвитку дітей, активна допомога  спонсорів у справах,  направлених  на покращення умов розвитку, навчання та виховання учнів;
·   підвищення рівня поінформованості населення про особливі потреби інвалідів, формування поваги до їх прав, особистості та гідності;
·   залучення представників громадськості до участі в реалізації прав і задоволенні потреб інвалідів, поліпшення умов їх життєдіяльності;
·                зростання престижу освітнього закладу;
·  підсилення активізації пізнавальної й творчої діяльності педагогів та учнів, здобуття ними нових знань та досвіду;
·        втілення ідей та планів у практичну діяльність;
·        відремонтована та оформлена шкільна бібліотека;
·        задоволення потреб батьків та дітей з особливими потребами;
·        здобуття вміння зіставляти інтереси та можливості;
·        отримання естетичної насолоди.;
·  стимулювання та заохоченню навчальної та позаурочної діяльності учнів;
·                актуалізація права дитини на самовира­ження, самореалізацію.
·        розвиток   інтересів учнів, їхніх здібностей
·             залучення учнів до суспільно-громадської  діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар