Проект
«Креативність»
Соціокультурна адаптація дітей з особливими потребами, їх підготовка до подальшого суспільного життя
Проект «Креативність»
Креат́ивність — ( лат. сreatio — створення) здатність до висування та реалізації принципово нових ідей, які відрізняються від традиційних схем мислення; вміння робити що-небудь по-новому, оригінально, відмовившись від стереотипних способів мислення.
Що означає бути креативним? Бути креативним означає створювати будь що нове і небачене.
Креативність — це здатність адаптивно реагувати на потребу нових підходів і продуктів. Ця здатність дозволяє також усвідомлювати нове в бутті, хоча сам процес може мати як свідомий, так і несвідомий характер; здатність породжувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко вирішувати проблемні ситуації.
Проект спрямовано на поліпшення соціальних умов учнів ЛСЗОШ-І №104, захист прав дітей-інвалідів на особисте життя, соціокультурна адаптація дітей з особливими потребами шляхом пошуку нестандартних методів реалізації поставленої мети.
Актуальність проекту:
Головним завданням школи-інтернату є максимальна соціалізація дітей з особливими потребами, їх підготовка до подальшого суспільного життя. Соціокультурна адаптація дитини з обмеженими можливостями – це повна включеність дитини в звичайну соціокультурну реальність, при якій його недолік в процесі компенсаційної діяльності не заважає ні йому, ні навколишнім, що досягається за допомогою залучення до здорового способу життя, через включення в світ мистецтва, культури, творчості… Соціокультурна реабілітація – це процес, який має на меті допомогти дітям досягти і підтримати оптимальну ступінь участі в соціальних взаємодіях і необхідний рівень культурної компетенції.
- - формування позитивного іміджу шкільного закладу;
- - створення оптимальних умов для надання допомоги сім’ям, які мають дітей з особливими потребами;
- - формування особистості, яка здатна активно, творчо впливати на навколишній світ;
- - допомога дітям-інвалідам в соціокультурній адаптації на різних стадіях життєвого циклу;
- - формування в учнів з особливими потребами умінь і навичок ініціативи до самостійного життя, віри в свої сили;
- - перешкодити вродженому дефекту зайняти центральне місце у формуванні та становленні особистості; допомогти дітям організувати свій спосіб життя, щоб розвинути інші здібності і тим самим компенсувати інвалідність;
- - налагодити взаємини дитини з навколишнім середовищем;
- - виховання в учнів гуманістичної позиції, що ґрунтується на загальнолюдських, духовних цінностях - любові, доброті, доброчинності;
- - давати дітям-інвалідам можливість максимально використовувати свої здібності;
- - розвивати різноманітні прояви особистості дитини-інваліда.
Завдання проекту:
1. Залучення міжнародних організацій, шкіл, волонтерів до співпраці.
2. Ремонт та оформлення кабінету шкільної бібліотеки.
3. Соціокультурна адаптація учнів школи-інтернату:
- підвищення якості освітніх послуг через оновлення змісту шкільної освіти, впровадження новітніх технологій, методик, корекції розвитку;
- розробка авторських програм навчання;
- естетичне виховання;
- організація різноманітних заходів за межами школи-інтернату. Для дітей з особливими потребами надається можливість відвідувати різні установи культури: перегляд концертів, виступів циркових артистів, лялькових вистав різних театрів України, з метою наблизитись до решти людей, знаходитись в центрі цікавого суспільного і культурного життя;
- організація участі дітей з особливими потребами в різноманітних акціях, виставках, концертах різних рівнів;
- організація проведення майстер-класів із залученням волонтерів;
- організація виготовлення дітьми з особливими потребами малюнків, аплікацій, листівок своїми руками;
- запрошення усіх бажаючих провести своє дозвілля з дітьми-інвалідами;
- залучення уваги громадськості до проблем сім’ї, яка виховує дитину-інваліда.
Очікувані результати:
· налагодження співпраці з міжнародними організаціями, школами, волонтерами;
· підвищення взаємодії громадськості та школи у навчанні, вихованні та розвитку дітей, активна допомога спонсорів у справах, направлених на покращення умов розвитку, навчання та виховання учнів;
· підвищення рівня поінформованості населення про особливі потреби інвалідів, формування поваги до їх прав, особистості та гідності;
· залучення представників громадськості до участі в реалізації прав і задоволенні потреб інвалідів, поліпшення умов їх життєдіяльності;
· зростання престижу освітнього закладу;
· підсилення активізації пізнавальної й творчої діяльності педагогів та учнів, здобуття ними нових знань та досвіду;
· втілення ідей та планів у практичну діяльність;
· відремонтована та оформлена шкільна бібліотека;
· задоволення потреб батьків та дітей з особливими потребами;
· здобуття вміння зіставляти інтереси та можливості;
· отримання естетичної насолоди.;
· стимулювання та заохоченню навчальної та позаурочної діяльності учнів;
· актуалізація права дитини на самовираження, самореалізацію.
· розвиток інтересів учнів, їхніх здібностей
· залучення учнів до суспільно-громадської діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар