суботу, 25 липня 2015 р.

Тематичний вечір
"Її величність-книга"


Мета: навчальна – розширити поняття учнів про книги і їх призначення; дати відомості про книгу  -  історичну пам'ятку людства, історію її виникнення та роз­виток книгодрукування в Україні. Популяризува­ти книгу  - носія інформації.
корекційно – розвиваюча – розвивати вміння користуватися книгами, вдосконалювати навички читання; розвивати та корегувати пізнавальні якості, уяву, артистичність, спостережливість, увагу, пам`ять, логічне мислення; діалогічне мовлення
виховна – виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок, згуртованість, вміння поважати, бажання читати; викликати в учнів почуття поваги і любові до книги, інтерес до читання; прищеплювати знання та вміння бережливого поводження з книжкою. Виховувати повагу до історії народу, його внеску в розвиток ук­раїнської культури.



В програмі:
Відомості про книгу:
1.  Історія виникнення книги. Доля книги, її ми­нуле і теперішнє.
2.  Першодрукар І. Федоров.
3.  Розвиток книгодрукування в Україні.
Декламування віршів та виконання тематичних пісень, перегляд мультимедійних стрічок, ознайомлення з друкованими виданнями, конкурси, тематичні ігри.

Ведуча Професійне свято - Всеукраїнський день бібліотек, відзначається 30 вересня починаючи з 1998 року. Сьогодні виховна година присвячена книгам.
Кажуть, що був такий дивак, який розшукував першу книгу по всіх бібліотеках світу. Цілі дні він просиджував серед куп пожовклих раритетів. Книжковий пил густим шаром покривав його одяг і взуття. Але він та і не зміг установити, яка ж книга була найпер­шою. Ось про це і піде мова на нашій сьогоднішній виховній годині. Ми довідаємося про історію виникнення книги, про першу друковану книгу, її першодрукаря, розвиток книг друкування в Україні.
Книга - це велике диво, створе­не людиною. Ще не вміючи читати, ми розгляда­ли малюнки до казок, слухали цікаві історії, які читали нам мами чи бабусі. Щодня маємо справу з книгою в школі та вдома. Про все ми дізнаємося з книг. За допомогою них ми можемо зазирнути навіть у майбутнє, дізнатися,  як жили у сиву давнину, якими були древні цивілізації.
Діти, якось один хлопчик, почувши, що книжка може відкривати різні таємниці, приклав її до вуха і довго й уважно вслухався. Але нічого, звичайно ж, не почув і вирішив, що з ним пожартували. А як ви гадаєте?
Відповідь проста. Треба вчитися читати книжку, а це означає не тільки вивчити всі літери й складати їх у слова, а й навчитися розуміти, що хотів сказати автор. Тож відкриємо книжкові таємниці?
Таємниця 1.
У книжці прихована гра.
Як ви її розумієте?
Те, що ви прочитали у книжці завжди можна розіграти з товаришами.
Таємниця 2.
Книжка малює картини.
Справді малює, але не фарбами чи олівцями. Вона малює словами.
Таємниця 3.
Книжка пояснює правила життя, виховує нас. Книги допомагають нам розрізняти хороше і погане, краще розуміти себе та інших. Книга – справжній вчитель.
Якою ж була перша книга? Чи було її надру­ковано, чи написано від руки, з чого її було зроблено?
Отже, давним-давно на землі не було книг, бо люди ще не вміли їх робити. «Сторінками» найдавніших книжок були камені, стіни печер. Писали тоді на всьому. Далі почали писати на мокрій глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Але вони були не зручними, бо багато важили. З часом люди навчилися робити книги з телячої чи козячої шкіри. Але люди відмовилися від таких книг, тому що вони були дорогими. На виготовлення однієї такої книги потрібні були шкіри з цілої череди телят. Люди шукали недорогі матеріали, з якого можна було б робити книги, щоб вони були дешевими і простими. І таки знайшли.
Це був папірус – болотяна рослина, густих заростей якої було багато вздовж африканських річок. І відтоді з’явилися на Землі книги, а точніше сувої з папірусу. Писати на папірусі було зручно, але через декілька років він пересихав і руйнувався.
Справжній папір люди навчилися виготовляти  2 тис. років тому. Спочатку книги переписували від руки. Але це був досить важкий і тривалий процес, адже одну книгу доводилося переписувати іноді кілька років. Минуло ще багато років, поки з’явилися друковані книги. 
Датою народження друкарського верстату був 1440 рік.
Особлива роль у становленні друкарської справи належить Івану Федорову, Російський першодрукар став першодрукарем українським. Він друкував книги у Московській державній друкарні у білоруського магната Григорія Зеодковича в Заблудові, в Україні, у власній топографії у Львові, в друкарні князя Костянтина Острозь­кого в Острозі. Виданий ним у Львові «Буквар» — перший в Європі друкований підручник.
Що може бути простіш за буквар?! Насправді, що може бути складнішим! Задумаймося на хви­линку, — це перша книга, що вчить грамоті. Во­на повинна бути бездоганною. Читати малюк по­винен вільно і правильно, бо наука навчитися чи­тати — на все життя.
Пісня «Свято казки»
Пісня «Очі сині»



Гра "З якої казки предмет?"

Завдання учасникам: з чарівної скриньки потрібно дістати предмет і визначити: з якої він казки.
1. Рукавичка (Казка «Рукавичка»).
2. Колосок (казка «Колосок»).
3. Глечик (Казка «Лисичка та Журавель»).
4. Ключ ( Казка «Золотий ключик»).
5. Дзеркало ( Казка «Білосніжка та семеро гномів»).
6. Кіт ( казка «Пан Коцький»).
7. Три горіхи ( Казка «Три горішки для Попелюшки»).
8. Шкаралупа від горіха (Казка «Дюймовочка»).
9. Черевичок ( «Попелюшка»).

Пісня «Казочка»
                                      Перегляд мультимедійної стрічки                                                        «Шлях книги від давнини до сучасності» 

Буквар       Ой ви , буквочки мої розмальовані ,
                    Ви сторінки мої пошматовані !

Ведуча       У нас відкрили Книжкову лікарню. Одного разу прийшла туди дуже                  покалічена книга і попросила допомоги.

Книжка  Я рада зустрічі з вами. Мені приємно, що ви читаєте і знаєте як користуватися книжкою. Мої господарі будуть читати тільки чистими руками, обкладинку одягати і закладку закладати. Читай мене, шануй – і я навчу багато цікавого.

Ведуча      Книжки проходять великий шлях, перед тим, як потрапити до нас.

Перегляд мультимедійної стрічки «Як твориться книга»


 «Загадки казкових героїв»

 Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.
 Казка 1
 «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)

 Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »
 (Яйце , «Курочка-Ряба»)

 Казка 3
 «Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»
 (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

 Казка 4
 «Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)

 Казка 5
 «Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка»)

 Казка 6
 «Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)

 Казка 7
 «Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)

 Казка 8
 «Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня»)

Розминка
На мої запитання відповідаємо дружно : «Ми!»


- Хто найкращий скрізь і всюди?
- Ми!
- Хто кмітливий, кажуть люди?
- Ми!
- Хто знайде добра дорогу?
- Ми!
- Хто спішить на допомогу?
- Ми!
- Хто за друзів вболіває ?
- Ми!
- Хто танцює і співає?
- Ми!
- Друзям успіхів бажає?
- Ми!
- Хто не слухає у школі?
- ……
- Хто уважним завжди буде?
- Ми!



Декламування віршів


Читати, читати, читати,
Читати просимо ми вас,
Якщо ви будете читати,
То будете розумніші за нас

Книга — вчитель, добрий друг вона,
Завжди порадить щиро й допоможе.
В ній людства мудрість зібрана земна,
Тому вона — усе на світі може!


Учися,  дитино,  бо   вчитися      треба!
Учися,    голубко,  хай  розум  не  спить,
Хай  серце, і  воля, і  дух  росте в силу,
Хай книжка  розкрита  любові  навчить.

Бачить – не бачить,
                                 Чути – не чує.
                                 Мовчки говорить,
                                 Добре мудрує.
                                 Правди навчає,
                                 Всіх звеселяє.
                                 Будемо, діти,
                                 З нею дружити.
                                 Хто ж то такая
                                 В світі щаслива,
                                 Мудра, правдива
                                 І жартівлива?
                                 Як не вгадали –
                                 Стану в пригоді
                                  Річ коротенька –
                                 Книжка, та й годі.
Пісня «А ми любимо читати»
Ведуча
Ось і закінчилось наше свято. Шануйте, бережіть, любіть книжки! І тоді весь розум, мудрість і людська доброта переходитимуть до вас через книги. Читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги! Запам’ятайте: «Книга – джерело знань»!

Немає коментарів:

Дописати коментар