суботу, 25 липня 2015 р.

КРЗ «Чарівні ґудзики»

КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЮЧЕ ЗАНЯТТЯ

«Чарівні ґудзики»

Методичний портал


Тема: Чарівні ґудзики
Мета: навчальна: розширити знання учнів про ґудзики, формувати практичні вміння з технології пришивання ґудзиків, вчити учнів планувати свою роботу та здобуті знання застосовувати на практиці, удосконалювати вміння використовувати колір, різні матеріали для створення художнього образу;
          корекційно – розвиваюча –розвивати просторові уявлення, дрібні м’язи, моторику пальців і кистей рук при виконанні ручних робіт, естетичне сприйняття, закладати основи художнього смаку, фантазію, активізувати уяву та стимулювати пізнавальний розвиток, розширювати активний словник учнів;
корекційно  виховна:  виховувати бережливе ставлення до одягу, звичку до працімотивацію до навчання.   


Обладнання: голки, ножиці, ґудзики різної форми і величини, великий дерев’яний ґудзик та голка, нитки, прилад М.Монтесорі, клаптики тканини,  мультимедійна дошка і проектор.

Хід заняття:
І. Загально – корекційний етап.
1.     Організаційна підготовка .
- Діти, заняття почалось, сідайте всі на свої місця. Покладіть руки на парти і слухайте мене уважно. Сьогодні в нас корекційно - розвивальне заняття «Чарівні ґудзики».

(слайд1)
2.     Нервово-психологічна підготовка.
v Мобілізація уваги:
-         Давайте привітаємось:                   (слайд2)
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане!

3.     Організація робочого місця:         (слайд3)
Наші руки працьовиті,
Спритні і талановиті.
Лад, порядок вони знають,
Звично речі розкладають:
Все для правої – праворуч,
Все для лівої – ліворуч.
(Тканина, нитки, – ліворуч, голка, ножиці – праворуч)

ІІ. Основний етап.
1.     Пропедевтична частина.
v Вступна бесіда.
- Сьогодні ми будемо говорити про ґудзики.
 «Мозговий штурм» :
·        Для чого застосовуються ґудзики у нашому одязі ?
·      Що можна робити з ґудзиками? (застібати, розстібати, пришити, відірвати, загубити, знайти, купити…)
·        Які ще є види застібання одягу ?

Робота з приладом М. Монтесорі.

2.     Повідомлення теми і мети.
·        Які ґудзики бувають за призначенням ?
 Ґудзики використовують для застібання і для оздоблення. Подивіться всі уважно один на одного – у кого ґудзики   для застібання, а у кого для оздоблення. Але ще ґудзики можна використовувати для різноманітної творчості: вишивка, аплікація, плетіння тощо. Я пропоную подивитися відеоролик, як можна використовувати ґудзики.

Перегляд мультимедійної стрічки «Чарівні ґудзики»




-         Зараз ми будемо удосконалювати свої навички пришивання ґудзиків. А щоб було цікавіше, ми будемо пришивати ґудзики певним орнаментом і подивимося, що в нас вийде…
-         А давайте спробуємо за допомогою ґудзиків намалювати візерунок...
-         Але, перед тим, як приступимо до практичної роботи, повторимо техніку безпеки.
Повторення техніки безпеки. (слайд4)

Ø Що таке голка і для чого вона потрібна ? (Відповідь складається з допомогою вихователя: це пристосування, за допомогою якого шиють.)
Ø Затягання нитки в голку. (Голку тримаємо в лівій руці нитку в правій на відстані приблизно 20 сантиметрів від обличчя.)
- Подивіться, як потрібно відміряти нитку, наприклад:
 взяти нитку і відміряти її, розсунувши зігнуті в ліктях руки на ширину плечей;
 обернути нитку навколо зігнутого ліктя (показую).
 - Нитку краще відрізати ножицями, але не обривати і не відкушувати. Після ножиць залишається рівний зріз - таку нитку легше втягати в голку (вдягають в нитку голку).
 - Спробуйте тепер ви (діти відміряють нитку, намагаються всунути її в голку. По ходу надаю допомогу).
- Погляньте (показую), протягнути нитку потрібно скласти навпіл, з'єднати разом два кінці і зав'язати вузлик. Не у всіх виходить відразу вузлик.
 Подивіться, як потрібно його зав'язувати (пояснюю і показую). Кінець нитки треба не туго накрутити на вказівний палець руки. Отриману петлю трохи скручують між вказівним і великим пальцями, поступово її потрібно зняти і натягнути нитку.
 - Спробуйте на своїй ниточці зав'язати вузлик (діти вчаться зав'язувати вузлики).
 - А тепер скажіть мені, що потрібно зробити після закінчення роботи з  голкою (відповіді дітей).
 Голку треба застромити в щільний клапоть матеріалу.

Ø Пригадаємо як пришивати ґудзики.
Ø Спочатку нитку всиляємо в голку, складаємо її вдвоє. Потім закріпляємо її на тканині 2 – 3 стібками, (слайд5) всиляємо ґудзик на голку і пришиваємо його 5 – 6 стібками (слайд6). Виводимо голку на виворотну сторону, закріпляємо нитку і обрізаємо її. Ґудзик пришитий(слайд7-9).

Перегляд інструкцій до практичної роботи.

Практичне виконання дій, супроводжуване інструкцією.


o   Підбір ґудзиків за розміром, формою і кольором.

o   До кожного ґудзика потрібно підібрати нитку. Вона повинна підходити кольором та товщиною до ґудзика.
o   Пришивання ґудзиків.

Індивідуальна робота зі слабо встигаючими учнями та дітьми інвалідами.
·        Підібрати ґудзики за розміром до шаблону.
·        Посортувати ґудзики ( за розміром, формою і кольором).
·        Розмалювати намальований ґудзик.
·        Застібнути ґудзики («Сонечко»).
·        Пришивання дерев’яного ґудзика.



















3.     Фізкультхвилинка       (слайд10)
Раз – два – три – чотири – п’ять –
Вийшли пальчики гулять.
Раз – два – три – чотири – п’ять –
Вже в будиночку сидять.
(По черзі розгинаємо пальці, починаючи з мізинця,
потім так само згинаємо.)
Вправи для очей:
Обертання очима, намагаючись якомога більше побачити по сторонам (6 разів вліво,6 разів вправо)
Кліпання очима.


4.     Закріплення вивченого матеріалу.
Зараз ми пограємо в «бліц-турнір», але не простий а з загадками.
-         А у ґудзика є друзі? Хто вони? (петелька, нитка, голка). Я думаю, що ґудзик мріє завжди бути зі своїми друзями і ніколи не губитися…(слайд11-14)



Пташка –невеличка
Носик сталевий
Хвостик лляний (голка).

Два кінці, два кільця
 посередині цвях ( ножиці).



-         Діти, зараз переглянемо мультик і обговоримо його.
          
Перегляд мультимедійної стрічки «Добро перемагає»


-         Що ми зрозуміли з мультика?
Добро завжди перемагає, а зло буде наказане. Потрібно, незважаючи на перешкоди, іти до своєї мети.
(слайд15)

ІІІ. Заключний етап.
1.     Підведення підсумків, оцінювання.
2.     Релаксація.
3.     Приведення у порядок робочих місць.
4.     Створення установки на відпочинок.






































-                     Діти, заняття закінчене, ідіть на перерву.

Немає коментарів:

Дописати коментар